Print

استرالیا پیشرو تولید و صادرات ماکادمیا در جهان

استرالیا پیشرو تولید و صادرات ماکادامیا در جهان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه، ماکادمیا بعد از بادام مهمترین خشک میوه کشور استرالیا است و تنها میوه بومی این کشور محسوب می شود که ارزش تجاری دارد. انجمن ماکادمیای استرالیا گزارش کرده است که این کشور در سال گذشته 8300 تن مغز ماکادمیا تولید نموده که 5300 تن از آن به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات مغز ماکادمیا برای استرالیا حدود 120 میلیون دلار استرالیا (معادل 111 میلیون دلار آمریکا) درآمد ارزی داشته است. مهمترین مقاصد صادراتی ماکادمیای استرالیا کشورهای ژاپن، تایوان و کره جنوبی می باشند.

تولید ماکادمیا در استرالیا حدود 5 برابر نسبت به 20 سال گذشته افزایش یافته است و هم اکنون حدود 6 میلیون درخت ماکادمیا در این کشور کشت شده است که هم اکنون یک سوم این درختان به باردهی اقتصادی رسیده اند.

استرالیا حدود 35 درصد تولید جهانی ماکادمیا را در اختیار دارد و پس از آن آفریقای جنوبی (27 درصد) و هاوایی (15 درصد) قرار دارند. شورای صنعت خشکبار استرالیا (ANIC) اعلام نموده است که این کشور قصد دارد درآمد صادراتی ماکادمیا را در مدت سه سال تا 2016 به 725 میلیون دلار استرالیا (معادل 700 میلیون دلار آمریکا) برساند و امید دارد استرالیا بتواند تا سال 2020 حدود 1 میلیارد دلار استرالیا (معادل 923 میلیون دلار آمریکا) درآمد ارزی از صادرات ماکادمیا حاصل نماید. 

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
1638
2581
5304033
حاضرین در سایت: 45 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"