Print

افزایش صادرات میوه های هسته دار از کشورهای اروپایی علی رغم کاهش تولید

 

افزایش صادرات میوه های هسته دار از کشورهای اروپایی علی رغم کاهش تولید

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه به نقل از دفتر آمار و اطلاعات کشاورزی اروپا، تولید میوه های هسته دار در کشورهای اروپایی در سال 2013 با 7 درصد کاهش نسبت به سال 2012 به حدود 3/97 میلیون تن خواهد رسید. دلیل این کاهش تولید، شرایط نامساعد آب و هوایی اعلام شده است. البته کشور اسپانیا علی رغم مشکلات سرمازدگی در اواخر زمستان و اوایل بهار با افزایش تولید میوه های هسته دار روبرو بوده است.

طبق پیش بینی انجام شده، مهمترین کشورهای تولید کننده هلو و شلیل در اروپا به ترتیب ایتالیا، اسپانیا، یونان و فرانسه خواهند بود. از طرفی مهمترین کشورهای تولید کننده گیلاس و آلبالو در اروپا، کشورهای لهستان، ایتالیا، اسپانیا و یونان هستند. لازم به ذکر است که اغلب آلمان مقام چهارم تولید گیلاس و آلبالو را در اروپا داشته است که در سال 2013، این کشور جای خود را به یونان داده است.

سطح زیر کشت گیلاس و آلبالو در کشورهای اروپایی با کمی افزایش به حدود 178 هزار هکتار رسیده است اما میزان تولید در سال 2013 مانند سال 2012 یعنی حدود 784 هزار تن تخمین زده می شود.

تولید میوه های هسته دار در مهمترین کشورهای اروپایی

 از طرفی میزان صادرات هلو وشلیل در سال جاری، حدود 375 هزار تن و 449 میلیون دلار تخمین زده شده است که نسبت به سال قبل حدود 15 درصد رشد نشان می دهد. مشخص شده است که در سال 2013، صادرات هلو و شلیل از کشورهای اروپایی نسبت به واردات آن بیشتر خواهد بود. مهمترین کشورهای واردکننده هلو و شلیل از کشورهای اروپایی، به ترتیب روسیه، اوکراین و سوئیس می باشند.

تخمین زده شده است که صادرات گیلاس و آلبالو در کشورهای اروپایی با 8 درصد افزایش به حدود 30/7 هزار تن و 73 میلیون دلار خواهد رسید. روسیه، سوئیس و بلاروس نیز مهمترین کشورهای وارد کننده گیلاس و آلبالو از اروپا می باشند. از طرفی اروپا یکی از مهمترین مناطق واردکننده گیلاس و آلبالو در جهان نیز محسوب می شود که کشورهای ترکیه و آمریکا نقش مهمی در صادرات گیلاس و آلبالو به کشورهای اروپایی دارند.

مهمترین کشورهای وارد کننده میوه های هسته دار از کشورهای اروپایی

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
382
2202
5351109
حاضرین در سایت: 8 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"