Print

کاهش 27 درصدی صادرات خرمای ایران – کاهش تولید خرما در استان سیستان و بلوچستان

کاهش 27 درصدی صادرات خرمای ایران – کاهش تولید خرما در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه به نقل از آمارنامه منتشر شده گمرک ایران، صادرات خرمای ایران 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است. با توجه به آمار ارائه شده صادرات خرما در 8 ماهه نخست سال جاری مجموعا 3400 تن به ارزش 6 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری نشان می دهد.

در این رابطه هدایت الله میرمرادزهی عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اعلام نمود که قسمتی از کاهش تولید خرما به استان سیستان و بلوچستان برمی گردد. او افزود: متأسفانه در زمان رسیدن خرماهای برخی از مناطق استان سیستان و بلوچستان، این مناطق با تگرگ و بارندگی ناگهانی و بسیار شدیدی مواجه شد به طوری که بیش از 700 تا 800 تن خرمای مناطق مختلف این استان پوسیده شده و مابقی نیز از نظر وزنی کاهش چشمگیری پیدا کردند.

میرمرادزهی افزود: یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش راندمان تولید خرما و به دنبال آن کاهش 27 درصدی صادرات، وقوع خشکسالی شدید در مناطق خرماخیز کشور بوده که متأسفانه دامن گیر برخی از مناطق خرماخیز استان سیستان و بلوچستان نیز شده است. وی تاکید نمود: متأسفانه برخی از قنات های استان سیستان و بلوچستان به علت بی تدبیری مسئولان ذی ربط خشک شدند که این مهم منجر به خشک شدن نخلستان های خرما و کاهش تولید این استان در سال جاری گردیده است.

لازم به ذکر است مطابق گزارش وزارت جهاد کشاورزی در سال 1390، استان سیستان و بلوچستان چهارمین استان مهم تولیدکننده خرما در ایران است.

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
1104
1891
5353722
حاضرین در سایت: 35 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"