Print

بحران اوکراین و احتمال تحریم شرکت های اروپایی صادرکننده میوه توسط روسیه

بحران اوکراین و احتمال تحریم شرکت های اروپایی صادرکننده میوه توسط روسیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه، در پی بالارفتن تنش ها بین اتحادیه اروپا و روسیه درباره اوکراین، بسیاری از شرکت های اروپایی  صادرکننده میوه و سبزی، نگرانی خود را از احتمال تحریم توسط روسیه و ممانعت این کشور از واردات محصولات از کشورهای اتحادیه اروپا اعلام کردند.

اریک گواش مسئول روابط روسیه و اتحادیه اروپا اعلام نمود که اخیرا روسیه تهدید کرده که به زودی بسیاری از این شرکت ها را تحریم خواهد کرد. از آنجایی که روسیه یکی از بزرگترین واردکنندگان میوه و محصولات تازه خوری در جهان است این تحریم روسیه ضربه جدی به اقتصاد کشاورزی کشورهای اتحادیه اروپا خواهد زد.

اریک اظهار داشت که اتحادیه اروپا از تحریم اعمال شده توسط روسیه علیه رژیم اسرائیل درباره واردات میوه و سایر محصولات کشاورزی به خوبی آگاه است و نمی خواهد این تحریم برای شرکت های اروپایی هم تکرار گردد. او اضافه نمود که البته از این تحریم روسیه نیز آسیب خواهد دید چراکه در صورتی که شرایط آب و هوایی روسیه در سال جاری مساعد نباشد امکان جایگزین کردن شرکت های آسیایی و آمریکای جنوبی به جای شرکت های اروپایی در کوتاه مدت کار ساده ای نیست.

لازم به ذکر است که روسیه 8 درصد واردات جهانی میوه را به خود اختصاص داده است و مهمترین میوه های وارداتی به این کشور مرکبات، سیب و موز هستند که 55 درصد واردات میوه روسیه را شامل می شوند. اسپانیا، بلژیک، فرانسه و آلمان مهمترین کشورهای اتحادیه اروپا در صادرات میوه به روسیه هستند.

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
1969
2533
5301783
حاضرین در سایت: 26 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"