Print

پیش بینی تولید گردو و آلو در استان خراسان رضوی در سال 93

پیش بینی تولید گردو و آلو در استان خراسان رضوی در سال 93

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه، مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی پیش بینی نمود که بیش از 10 هزار تن گردو و بیش از  40 هزار تن آلو از باغات این استان در سال جاری برداشت خواهد شد.

محمدرضا قدسی سطح کل  باغات گردو  در خراسان رضوی را 7 هزار هکتار اعلام نمود که حدود 6 هزار هکتار از سطح زیر کشت گردو مربوط به باغات بارور و یکهزار هکتار آن غیربارور می باشند. وی با بیان اینکه شهرستانهای پیشرو در تولید گردوی استان خراسان رضوی، چناران، کلات، گناباد، نیشابور و جغتای می باشند، افزود ارقام گردوی استان بیشتر ارقام محلی است و زمان برداشت آن از اواسط شهریور ماه تا اوایل آبان ماه و متوسط عملکرد گردو در استان 2 تن در هکتار است.

قدسی سطح زیر کشت باغات آلو  در استان خراسان رضوی را نیز  7 هزار هکتار اعلام کرد و افزود همانند گردو حدود 6 هزار هکتار از سطح یاد شده بارور و  یک هزار هکتار آن غیربارور می‌باشند. وی ادامه داد: مقام کشوری محصول آلوی استان از لحاظ «سطح زیر کشت و تولید» رتبه اول و شهرستان‌های پیشرو در تولید  این محصول نیشابور، مشهد، طرقبه شاندیز، چناران و تربت‌حیدریه می‌باشد.  مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی ارقام آلو را شامل  بخارا، شمس طرقبه، قطره طلا، سانتارزا، شابلون و استنلی دانست و اضافه نمود: زمان آغاز و خاتمه برداشت آلو از اوایل تیرماه تا پایان مهرماه و  بسته به نوع رقم متفاوت بوده و میانگین تولید آلو در این استان حدود 8 تن در هکتار است.

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
1179
2533
5300993
حاضرین در سایت: 22 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"