Print

بیماری سبز شدگی مرکبات- نابودی باغ های مرکبات فلوریدا، هشدار برای ایران

بیماری سبزشدگی مرکبات- نابودی باغ های مرکبات فلوریدا، هشدار برای ایران

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه، پرورش دهندگان مرکبات آمریکا موفق به کنترل بیماری سبز شدگی مرکبات نشده اند. این بیماری باکتریایی صنعت تولید مرکبات آمریکا را که عمدتا در منطقه فلوریدا واقع است را با خطر جدی روبرو کرده است و تاکنون راهکار اساسی برای مقابله با این بیماری در آمریکا ارائه نشده است.  این بیماری در حال گسترش بوده و باعث از بین رفتن حدود 50 هزار هکتار از باغات فلوریدا شده است.

تا قبل از سال 2005، آمریکا حدود 240 میلیون جعبه پرتقال در سال تولید می نمود اما بخش کشاورزی ایالات متحده (USDA) اعلام نموده که در سال 2013 میزان تولید پرتقال در فلوریدا به حدود 133 میلیون جعبه کاهش خواهد یافت.

در همین حال مایکل اسپارکز (Michael Sparks)، قائم مقام اجرایی صنعت مرکبات فلوریدا اعلام کرد که صنعت تولید مرکبات آمریکا به نقطه بحرانی رسیده است. او بیان نمود که میزان تولید محصول سال 2013 فلوریدا، همانند میزان محصولی است که آمریکا 16 سال پیش تولید کرده بود و اگر از این حد پایین تر بیاید صنعت مرکبات فلوریدا با خطر نابودی روبروست و این به هیچ عنوان قابل قبول نیست چرا که باعث افزایش واردات پرتقال و سایر مرکبات از برزیل و سایر کشورها و بالا رفتن قیمت مرکبات در بازار آمریکا می گردد.

لازم به ذکر است ایران نیز یکی از مهمترین کشورهای تولید کننده مرکبات در دنیاست. موسسه تحقيقات گياه‌پزشكي کشور نیز ويژگي این بيماري را قبلا  اعلام كرده است و هر چند گزارش هایی از بروز این بیماری در استان سیستان و بلوچستان گزارش شده است اما خوشبختانه هنوز این بیماری بصورت جدی مناطق مرکبات کاری شمال و جنوب کشور گزارش را آلوده نکرده است. اما مسوولان بایستی دقت نمایند که ورود نهال آلوده یا واردات مرکبات آلوده به این بیماری از کشورهای همسایه، چین و برزیل، ممکن است به راحتی صنعت مرکبات ایران را نابود سازد.  

 

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
1618
2483
5367424
حاضرین در سایت: 55 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"