Print

ارزش تغذیه ای فندق- کاهش کلسترول LDL، پیشگیری از سکته و کم خونی

ارزش تغذیه ای فندق- کاهش کلسترول LDL، پیشگیری از سکته و کم خونی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه، فندق یکی از مهمترین خشک میوه های جهان است که ضمن داشتن میزان انرژی بالا، فوائد تغذیه ای متعددی دارد و مصرف آن برای سلامتی بدن ضروری است.

مصرف هر 100 گرم از این خشک میوه، 628 کیلوکالری در بدن ایجاد می کند. فندق سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع تک زنجیره ای مانند اسید اولئیک و اسید چرب ضروری لینولئیک می باشد که به پایین آوردن LDL یا کلسترول بد و افزایش HDL یا کلسترول خوب کمک می کند. در رژیم های غذایی مدیترانه ای که از مقدار قابل ملاحظه ای فندق برخوردارند، بواسطه همین اسیدهای چرب غیر اشباع تک زنجیره ای، وضعیت چربی خون انسان بهبود یافته و تا حد زیادی از خطر سکته های مغزی و انسداد شرایین می کاهد.  

این خشک میوه سرشار از فیبر، ویتامین و عناصر معدنی است و با داشتن ترکیبات شیمیایی گیاهی متعدد می تواند بدن را از ابتلا به برخی از بیماریها و سرطان ها محفوظ نگه دارد.

فندق سرشار از ویتامین فولات (اسید فولیک) است. مصرف 100 گرم فندق تازه، با داشتن 113 میکروگرم  فولات، 28% از نیاز بدن به این ویتامین را تامین می کند. فولات ویتامین مهمی است که به پیشگیری از بیماری کم خونی مگالوبلاستیک و نقص دستگاه عصبی در نوزادان کمک می کند و از این رو مصرف آن برای خانم های باردار توصیه می شود.

فندق مانند بادام فاقد گلوتن بوده و مصرف آن در رژیم غذایی برای کسانی که به گلوتن حساسیت دارند توصیه می شود.

بسیاری از ویتامین های مهم گروه B مانند ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین، پانتوتنیک اسید، پیریدوکسین و فولات در فندق وجود دارند.

فندق منبعی غنی از عناصر غذایی مانند منگنز، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم می باشد. مس و منگنز، کو-فاکتورهای ضروری برای آنزیم سوپراکسید دیسموتاز که یک آنتی اکسیدان قوی است می باشد. آهن از کم خونی میکروسیتیک جلوگیری کرده و منیزیم و فسفر نیز از اجزاء مهم در ساختمان استخوان هستند.

روغن فندق، ترکیبات معطر ویژه ای دارد که با داشتن خاصیت منقبض کنندگی بالا، پوست را از خشکی محافظت می کند. روغن فندق در پخت و پز نیز استفاده می شود. این روغن در طب سنتی به عنوان حامل و یا روغن پایه برای ماساژ درمانی و آروماتراپی استفاده شده همچنین در داروسازی و تولید لوازم آرایشی نیز استفاده می شود.

جدول ارزش تغذیه ای فندق را اینجا  مشاهده نمایید.

 

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
418
1891
5353036
حاضرین در سایت: 25 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"