Print

حضور شرکت ژاپنی شارپ برای تولید توت فرنگی در دبی- نقش منفعلانه ایران

حضور شرکت ژاپنی شارپ برای تولید توت فرنگی در دبی- نقش منفعلانه ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه، شرکت معروف ژاپنی شارپ که تولیدکننده تلویزیون، پرینتر، تلفن هوشمند و سایر دستگاه های الکترونیکی است اعلام کرده که در تولید توت فرنگی در دبی فعالانه مشارکت خواهد نمود. این شرکت آمادگی خود را برای تولید گلخانه ای توت فرنگی در کشورهای عربستان سعودی و بحرین نیز اعلام کرده است.

شرکت شارپ اعلام کرده است که احداث گلخانه های تمام اتوماتیک برای تنظیم دما، نور، رطوبت نسبی و دستگاه های مدرن تهویه با فن آوری محصولات جدید این شرکت انجام خواهد شد و این شرکت در زمینه تولید توت فرنگی در امارات متحده عربی بطور کامل مشارکت خواهد کرد.

لازم به ذکر است به دلیل علاقه ویژه مردم کشورهای خاورمیانه بخصوص کشورهای عربی به میوه توت فرنگی و از طرفی به دلیل هزینه های بالای حمل و نقل و فساد پذیری  سریع این میوه، واردات توت فرنگی از کشورهای اروپایی همواره با مشکلات ویژه و هزینه های بالایی برای کشورهای حوزه خلیج فارس همراه است.

سوال اینجاست ایران که هم شرایط آب و هوایی مناسبی برای تولید این محصول دارد، هم دانش و فن آوری تولید این محصول را سال ها در اختیار دارد و هم نزدیکترین کشور تولید کننده توت فرنگی به کشورهای عربی است، چرا در این زمینه منفعل بوده و برنامه ریزی مناسبی برای تولید و صادرات به این کشورها ندارد.  بایستی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، صادرکنندگان و تولیدکنندگان توت فرنگی به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند.  

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
420
2539
5373475
حاضرین در سایت: 71 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"