Print

بررسی کامل ارزش غذایی خرمالو + جدول ارزش غذایی

ارزش غذایی میوه خرمالو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه، خرمالو یکی از میوه های مهم  نیمه گرمسیری است که منشا آن کشور چین بوده و سپس از چین به ژاپن و شبه جزیره کره انتقال پیدا کرده است. زمان برداشت آن با فرارسیدن فصل پاییز آغاز می گردد.  میوه خرمالو از جمله مهمترین میوه های پاییزی است که اهمیت تغذیه ای بالایی دارد که برخی از دلایل آن به شرح زیر است:

  • خرمالو نوعی میوه رژیمی محسوب می شود بطوری که مصرف 100 گرم میوه خرمالو فقط 70 کیلو کالری انرژی ایجاد می کند.
  •  خرمالو سرشار از ترکیبات فلاونوئیدی با خاصیت آنتی اکسیدانی مانند انواع کاتکین (Catechins) و گالوکاتکین (Gallocatechins) و ترکیب مهم ضد تومور اسید بتولینیک (Betulinic acid) می باشد. لازم به ذکر است که کاتکین ها از جمله مهمترین ترکیبات ضدعفونی کننده، ضد التهابی و جلوگیری کننده از خونریزی در بدن به شمار می آیند.
  •  خرمالوی تازه غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین A، بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین، زآگزانتین و کریپتوگزانتین است. این ترکیبات جمع کننده رادیکال های آزاد و گونه های مختلف اکسیژن واکنشگر (ROS) می باشند. لازم به ذکر است وجود رادیکال های آزاد و گونه های مختلف اکسیژن واکنشگر با از بین بردن سلول های بافت هدف باعث وقوع بیماری در انسان می شوند که بر حسب نوع بافت آسیب دیده نوع بیماری نیز متفاوت است.
  •  ترکیب زآگزانتین موجود در میوه خرمالو به دلیل فعالیت فیلتر نوری در شبکیه چشم، سبب تقویت بینایی و جلوگیری از پیرچشمی و ضعف بینایی بخصوص در سالمندان می گردد.
  •  خرمالو غنی از ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و همچنین ویتامین های گروه B مانند اسید فولیک، تیامین و پیریدوکسین بوده که این ویتامین ها به عنوان کوفاکتور در بسیاری از فعالیت های آنزیمی مختلف در بدن مشارکت می نمایند. همچنین وجود ویتامین C به همراه ویتامین E سبب جلوگیری از تنش های اکسیداتیو در بدن می شوند.
  •  وجود ترکیبات فنولی و تانن ها مانند اپی کاتکین، اسید گالیک و p-کوماریک اسید سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان معده، جلوگیری از عفونت دستگاه گوارش، کمک به حرکات آرام روده و جلوگیری از اسهال می گردد.
  •   خرمالو علاوه بر ویتامین ها غنی از برخی عناصر معدنی مانند پتاسیم (تنظیم فشار خون)، منگنز، روی و مس (کوفاکتور برخی از آنزیم های کلیدی و تولید گلبول های قرمز خون) و همچنین فسفر می باشد.  

جدول کامل ارزش غذایی خرمالو را اینجا  مشاهده نمایید.

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
541
1891
5353159
حاضرین در سایت: 13 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"