Print

وضعیت صادرات گلابی، سیب و توت فرنگی کره جنوبی - رکورد صادرات گلابی

وضعیت صادرات گلابی، سیب و توت فرنگی کره جنوبی - رکورد صادرات گلابی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه به نقل از وزارت کشاورزی و غذای کشور کره جنوبی، این کشور در سال 2013 موفق به صادرات گلابی به ارزش 55 میلیون دلار نموده است که نسبت به سال 2011 حدود 16 درصد رشد داشته است.  

تایوان بزرگترین کشور واردکننده گلابی از کره جنوبی است بطوری که در سال 2013، حدود 47 درصد گلابی صادراتی کره جنوبی به ارزش 8/25 میلیون دلار را وارد کرده است. بعد از تایوان، ایالات متحده آمریکا دومین وارد کننده بزرگ گلابی کره جنوبی است که بعد از انعقاد توافقنامه آزاد تجاری بین دو کشور در سال 2012، سبب افزایش واردات گلابی از کره جنوبی شده است.

مقامات کشاورزی کره جنوبی معتقدند با موافقت اخیر دولت مکزیک برای واردات گلابی از کره جنوبی پس از 9 سال مذاکره میزان صادرات گلابی در سال های آینده رشد بیشتری نیز خواهد داشت. لازم به ذکر است کشور مکزیک بعد از کشورهای شیلی و پرو سومین کشور بزرگ وارد کننده گلابی در حوزه آمریکای مرکزی و جنوبی است.  

از طرفی صادرات سیب کره جنوبی در سال 2013 به 7 میلیون دلار رسید که نسبت به سال 2012 (5/5 میلیون دلار) رشد قابل توجهی داشته است. با این وجود صادرات سیب رقم فوجی از کشور ژاپن به تایوان و محبوبیت این رقم همچنان مانع اصلی صادرات سیب کره جنوبی می باشد.

صادرات توت فرنگی از کره جنوبی به کشورهای جنوب شرق آسیا به دلیل گوشت سفت تر نسبت به توت فرنگی ژاپن برتری دارد.  بطوریکه صادرات توت فرنگی در سال 2013 به 28/6 میلیون دلار رسید که نسبت به سال 2011 (19/3 میلون دلار) رشد قابل توجهی دارد. در این میان هنگ کنگ با واردات 37 درصدی، مهمترین منطقه وارد کننده توت فرنگی کره جنوبی محسوب می شود. 

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
1491
2533
5301305
حاضرین در سایت: 40 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"