Print

معرفی هلوی جدید رقم گالف اسنو (Gulfsnow)- زود رس با نیاز سرمایی پایین

معرفی هلوی جدید رقم گالف اسنو (Gulfsnow)- زود رس با نیاز سرمایی پایین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه به نقل از وزارت کشاورزی آمریکا (USDA)، رقم جدیدی از هلو با نام گالف اسنو (Gulfsnow) با همکاری محققان ورزات کشاورزی آمریکا، دانشگاه جورجیا و دانشگاه فلوریدا  اصلاح و معرفی شده است. پیش بینی می شود که این رقم برای کشاورزان امکان تولید تجاری هلو در دشت های ساحلی کم ارتفاع جنوب شرقی آمریکا را محقق کرده و برای مصرف کننده نوید حضور هلوی تازه خوری زودرس را در اواسط تا اواخر بهار داشته باشد. گالف اسنو برای تولید گل و میوه کافی تنها به 400 ساعت سرمای زمستانه نیاز دارد که در مقایسه با هلوی جان گلد (John Gold) با نیاز سرمایی 650 ساعت که در حال حاضر در مناطق ذکر شده کشت می گردد، رقم بسیار قابل اعتماد تری می باشد.

این رقم در بخش خدمات تحقیات کشاورزی (ARS) از آزمایشگاه تحقیقات میوه و خشکبار دانشگاه جورجیا توسط توماس بکمن (Thomas Bekman) به منظور غالب آمدن بر مشکل عدم تامین نیاز سرمایی هلو اصلاح گردیده است.

به گفته بکمن این میوه گرد و دارای گوشت میوه سفت با رنگ سفید تا کرم بوده و رنگ پوست آن 60-50% رنگ قرمز بر روی زمینه کرم می باشد. این میوه شکل، ظاهر، کیفیت خوراکی و سفتی مطلوبی داشته و درصد ترک خوردگی میوه در آن پایین می باشد، که همه این ها کشاورزان را به کشت تجاری این رقم تشویق خواهد نمود.

مرکز ARS قبلا ارقام دیگری از سری گالف را با نام های گالف پرینس (Culfprince)، گالف کینگ (Gulfking)، گالف کرست (Gulfcrest) و گالف کریمسون (Gulfcrimson) نیز معرفی کرده است که همه این ارقام نیز از ارقام خوب این مرکز محسوب می شوند.

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
1443
2581
5303838
حاضرین در سایت: 30 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"