Print

بهبود صنعت تولید بادام در استرالیا



وضعیت تولید بادام استرالیا در جهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه، دولت استرالیا در سال 2013، 2 میلیون دلار برای تقویت برنامه اصلاحی بادام در این کشور اختصاص داده است. این کمک به منظور اصلاح و معرفی ارقام جدید بادام با ویژگی خود گرده افشانی و عملکرد بالا در نطر گرفته شده است. صنعت تولید بادام در استرالیا با کشور اسپانیا در رقابت است و برنامه های اصلاحی بادام در استرالیا در منطقه آدلاید و زیر نظر دکتر میشل ویرتنسون (Michelle Wirthensohn) انجام می گیرد. برنامه اصلاحی بادام در استرالیا از سال 1997 در دانشگاه آدلاید آغاز شده است.

دکتر ویرتنسون در مصاحبه با خبرگزاری ABC بیان کرده است که ارقام جدید اصلاحی استرالیا کاملا خود گرده افشان و با عملکرد بالا بوده و نیازی به دگر گرده افشانی و بردن کندو به باغ نیست. او همچنین اضافه نمود که ارقام جدید اصلاحی تا سال 2016 در اختیار پرورش دهندگان قرار خواهد گرفت. 

هم اکنون بیشترین میزان تولید و صادرات بادام اسنرالیا از سه رقم نان پاریل (46 درصد)، کارمل (37 درصد) و پرایس (11 درصد) می باشد.  مهمترین کشورهای تولید کننده بادام در دنیا آمریکا (86 درصد)، اسپانیا (5/6 درصد) و استرالیا (3/5 درصد) می باشند. 

لازم به ذکر است که درخت بادام از نظر گرده افشانی خود عقیم و دگر گرده افشان بوده و برای بالا رفتن عملکرد محصول نیاز به کشت چند رقم سازگار در زمان احداث باغ و همچنین وجود زنبور عسل کافی در زمان گلدهی درختان می باشد.

 

 

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
1654
2581
5304049
حاضرین در سایت: 32 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"